MicroSE NoteIt! 0.0.4.0

Door sanderev66 op donderdag 28 januari 2010 22:33
Categorieën: MicroSE, NoteIt!, Views: 1829

Het is een tijdje geleden sinds de vorige update. Dus kan ik je al verzekeren, dit is geen kleine update. Het gaat deze keer om MicroSE NoteIt, NoteIt Toolbar en NoteIt EmailSender.

Download via MicroSE Connect (muv. EmailSender) of via de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit (EmailSender volgt iets later)

De veranderingen zijn als volgt:
MicroSE NoteIt 0.0.4.0 (28 januari 2010)
[Update] Nieuwe versie MicroSE Framework
[Nieuw] Opslaan van crashlogs die je per email kan verzenden.
[Nieuw] Icoontje bij talen. (Vlaggetjes gemaakt door Mark James van www.famfamfam.com)
[Nieuw] Keuzevakje om de Auteur gegevens uit te schakelen.
[Veranderd] De manier van events aan Plugins doorsturen is veranderd. (Er wordt nu PerformEventNaam() aangeroepen)
[Veranderd] Kleine verbeteringen in benaming van methodes.
[Bug-fix] Taal wordt niet teruggezet na wijzigen in Instellingen scherm (en er is op Annuleren/kruisje geklikt)
[Bug-fix] Auteur word gereset, na openen Instellingenscherm, indien deze uitgeschakeld is
[Bug-fix] Verkeerd resizen notitieschermen.
NoteIt Toolbar 0.0.2.5
De updates die hierboven staan zijn waar mogelijk ook hier toegepast.
De Email Sender update staat ook online! Deze heeft eveneens de nieuwe versie van het plugin systeem en het MicroSE Framework.
Download op de pagina van NoteIt!

Screenshots volgen binnenkort.

Zo, dat was de tweede software update dit jaar :+ Have fun!

Volgende: De Vuurmeesters (3) 07-02
Volgende: De Vuurmeesters (2) 15-01

Reacties


Door T.net user Icyzer, donderdag 28 januari 2010 22:57

Ga je hier ook een iPad/iTouch app van uitbrengen?

Door T.net user sanderev66, donderdag 28 januari 2010 22:59

Die staat idd in de grote planning. Maar verwacht 'm niet al te snel ;)

Maar eerst: MicroSE NoteIt Professional en een "Lite" versie maken. De "Lite" versie zal ook als gratis app in de App Store komen. De gewone versie zal voor de iPhone/iPod Touch/iPad niet gratis zijn, net als de Pro versie voor de PC.

Alle versies zullen gewoon volledig werken, en alleen in de hoeveelheid functies van elkaar verschillen. De Pro versie krijgt bv een Agenda functie.

[Reactie gewijzigd op donderdag 28 januari 2010 23:05]


Door T.net user Kwastie, donderdag 28 januari 2010 23:24

lol een pro versie 8)7 no offence maar jij verwacht serieus dat iemand dit wil kopen?

Als je geld wilt gaan verdienen, bouw dan software waar werkelijk vraag naar is.

Je moet dus eerst bepalen of er überhaupt vraag is naar het product wat jij wilt gaan maken. Dit betekend dus niet dat je zomaar in het 'rond' kan programmeren. Natuurlijk kan dit prima voor gratis software, maar als iets wilt verkopen moet er een goede reden zijn waarom ze JOU product willen kopen. (en dus niet hopen dat ze het wel gaan kopen)


btw. je link naar je twittert is incorrect (-> profiel)

Door T.net user kipusoep, donderdag 28 januari 2010 23:49

Hahahaha een betaalde professional versie, laat me niet lachen :D
Oh wacht, doe maar wel! }>

Door T.net user Ywa, vrijdag 29 januari 2010 00:00

Zijn er niet al vergelijkbare apps in Apple's app store? Want als dat zo is wordt het natuurlijk geweigerd.

Door T.net user GZFan, vrijdag 29 januari 2010 00:04

Ik denk ook dat je beter je energie kan steken in bijvoorbeeld Android. Daar wordt alles toegelaten en zelfs apps waar bij staat dat het maar een 'market test' is worden toch nog 500-1000 keer gedownload 8)7
Heb je in ieder geval nog een beetje het idee dat je software aanslaat ;)

Door T.net user roy.ahuis, vrijdag 29 januari 2010 00:32

@ywa: zo werkt dat dus niet. Er zijn ook 200 piano-apps. Het gaat er om dat bijvoorbeeld browsers niet geaccepteerd worden omdat er al 1 meegeleverd wordt in het OS zelf. In iPhone OS zit wel al een note functie maar niet met internetbizzle, dus die zal best geaccepteerd worden.

Door T.net user sanderev66, vrijdag 29 januari 2010 06:19

@kwastie: ik weet zeker dat er markt voor is, hiervoor heb ik al marktonderzoek gedaan. Natuurlijk zal een betaalde versie wel wat meer bieden ;)

@gzfan: natuurlijk zijn er nog meer platformen waar ik een versie voor ga maken.

Door T.net user CodeCaster, vrijdag 29 januari 2010 08:15

ik weet zeker dat er markt voor is, hiervoor heb ik al marktonderzoek gedaan
Bij vrienden en op fora waar je min of meer bekend bent? Dat is zeg maar hetzelfde als Nike die in de sportschool gaat vragen of mensen geïnteresseerd zijn in een nieuwe schoen van hen. ;) :P

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 januari 2010 09:38]


Door T.net user rodie83, vrijdag 29 januari 2010 09:13

Echt, de reacties hier zijn elke keer zo verschrikkelijk lame. Deze blogger maakt deze tooltjes, nutteloos danwel niet, in zijn vrije tijd. Als hij daar een proversie van wil maken om te proberen er wat geld uit te slaan is daar toch helemaal niks mis mee :?

Om de een of andere reden is het precies deze blogger die, ongeacht wat hij post, altijd op alle mogelijke manieren geflamed wordt. Dat ie sowieso nog post is me zo nu en dan een raadsel. Een beetje normaler en vriendelijker in de reacties lijkt me geen hele moeilijke opgave.

Door T.net user MuddyMagical, vrijdag 29 januari 2010 09:22

Hey! Even een paar opmerkingen over je website:
- Ik vind niet echt informatie over wat je programma's nou echt doen. Pas als ik op download klik zie ik een omschrijving van 2 regels. Ik ben niet echt geprikkeld om de applicatie te downloaden. Ik mis een duidelijke omschrijving van je programma's, features, screenshots, waarom ik deze programma's zou moeten gebruiken, etc.
- Is het een persoonlijke website of die van MicroSE? Ik vind je een aardige gozer, maar ik ging naar MicroSE.nl en niet naar SanderEvers.nl toch? Laat die beschrijving van jezelf achterwege en bewaar die tot je naar Steve Jobs staat.
- Speciale dank? Je staat niet bij de Oscar uitreiking te speechen. ;)
- Taal selectie. Stel ik ben Engels en kom op je website. Dan zie ik onderaan 'Nederlands' staan. Dat is voor mij abracadabra. 'Deutsch' zou mij ook weinig zeggen. Ik denk dat je beter het NL en UK vlaggetje naast elkaar kan zetten en die kiesbaar maken voor het selecteren van een taal.
- Vormgeving van je website komt niet overeen met het beeld dat je wilt geven via je programma's. Ook is je website te smal. Zelfs op een 1024 x 768 scherm is de helft wit. Ik vind het ook mooi om wat randen aan de zijkant vrij te houden, maar er zijn grenzen. :P

Voor de rest vind ik het gaaf om te zien dat je ondanks de ongezouten kritiek van sommige hier gewoon doorgaat. Moet je ook vooral doen en je nergens iets van aantrekken. Jij doet je ding en heb er lol in. Blijkbaar mag dat niet meer en moet je gelijk met een eigen nieuwe Windows komen voordat men het goed vind.

Door T.net user sanderev66, vrijdag 29 januari 2010 09:43

Even over je puntjes.

1. Je hebt gelijk maar ik probeer dataverbruik minimaal te houden. En screenshots online gooien voor een programma van < 500KB vind ik bandbreedte verspilling. De omschrijvingen van de applicaties moeten nog een keer verbeterd worden.
2. Beide. MicroSE is mijn (nog niet geregistreerde) merknaam, waardoor MicroSE dus persoonlijk aan mij verbonden is. Het is geen b.v. / n.v. zoals bv Apple - Dit staat ook duidelijk uitgelegd op die pagina.
3. De mensen die mij helpen worden netjes bedankt, ik vind dat niet meer dan normaal.
4. Dat is precies zoals in de software. Ik heb hier ook duidelijk een reden voor: iemand die Engels is en "Nederlands" niet begrijpt heeft er helemaal niets aan om de taal te veranderen. Diegene ziet "English" staan (de site detecteert dit dmv de standaard browser taal), waarvan hij weet dat het zijn taal is. Logisch denken doet de rest - Kijk maar bv eens naar een DVD/BluRay van Disney, die zet ook de namen van de menutalen in de taal.
5. De breedte van de tekstkolom is 700 pixels. 1024 / 2 = 512, dus blijft er altijd nog minder dan de helft over. En 700 pixels is een heel normale breedte voor een enkele tekst kolom.

En ja vooral omdat ik het leuk vind om m'n eigen software te maken ga ik er gewoon mee door.
Veel mensen helpen ook met de verbetering van mijn software.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 januari 2010 09:52]


Door T.net user MuddyMagical, vrijdag 29 januari 2010 09:47

Even over je puntjes.

1. Je hebt gelijk maar ik probeer dataverbruik minimaal te houden. En screenshots online gooien voor een programma van < 500KB vind ik bandbreedte verspilling.
2. Beide. MicroSE is mijn (nóg niet geregistreerde) merknaam, waardoor MicroSE dus persoonlijk aan mij verbonden is. Het is geen bv / nv zoals bv Apple.
3. De mensen die mij helpen worden netjes bedankt, ik vind dat niet meer dan normaal.
4. Dat is precies zoals in de software. Ik heb hier ook duidelijk een reden voor: iemand die Engels is en "Nederlands" niet begrijpt heeft er helemaal niets aan om de taal te veranderen. Diegene ziet "English" staan (de site detecteert dit dmv de standaard browser taal), waarvan hij weet dat het zijn taal is. Logisch denken doet de rest - Kijk maar bv eens naar een DVD/BluRay van Disney, die zet ook de namen van de menutalen in de taal.
5. De breedte van de tekstkolom is 700 pixels. 1024 / 2 = 512, dus blijft er altijd nog minder dan de helft over. En 700 pixels is een heel normale breedte voor een enkele tekst kolom.
Prima. Vrijheid blijheid!

Door T.net user siepeltjuh, vrijdag 29 januari 2010 14:44

Voor het stugge volhouden niets anders dan respect.

Voor de applicaties en het geknutsel met website enz enz, tsjah het heeft nog duidelijk ik begin net gehalte, maar goed zo beginnen de meesten.

Ik vraag mij echter af of er mensen zijn die deze tools ook daadwerkelijk in hun normale dagelijks leven gebruiken.

Door T.net user Giant87, vrijdag 29 januari 2010 17:13

Hij spamt microse iig genoeg als je google mag geloven.. :p

Door T.net user sanderev66, vrijdag 29 januari 2010 18:11

@Giant87: dat noemt men naamsbekendheid ;)

Door T.net user TeeDee, vrijdag 29 januari 2010 21:10

Naamsbekendheid in combinatie met bijvoorbeeld deze review lijkt me nu net niet de bedoeling, ondanks dat 't uit 2006 komt. En dan heb ik alleen maar op de naam Microse gegoogled.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 januari 2010 21:10]


Door T.net user sanderev66, vrijdag 29 januari 2010 22:34

Lol.. die is nog over de oude VB versie van Unite. En dan zelfs de .Net 1.1 variant.

Maar toch, slechte publiciteit bestaat niet.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 januari 2010 22:37]


Door T.net user Petervanakelyen, vrijdag 29 januari 2010 22:44

Die MicroSE Unite-geval: is dat niet gewoon een schil rond IE of een andere browser?
En PlayIt rond WMP?

Door T.net user sanderev66, vrijdag 29 januari 2010 23:10

Zoals ik al vaker uitgelegd heb: Ja.

Door T.net user Ywa, zaterdag 30 januari 2010 01:53

Gebruik je Unite zelf ook?

Door T.net user TerraGuy, zaterdag 30 januari 2010 15:36

Even over je puntjes.

1. Je hebt gelijk maar ik probeer dataverbruik minimaal te houden. En screenshots online gooien voor een programma van < 500KB vind ik bandbreedte verspilling. De omschrijvingen van de applicaties moeten nog een keer verbeterd worden.
Kun je dan niet beter een host zoeken die vele gigabytes aan dataverkeer toestaat? Zijn d'r genoeg, mijne kost all-in 28 euro per jaar voor 60GB/maand; dan kun je elke dag 2 gigabyte verstoken. Mocht overstappen geen optie zijn: met optimalisatie van je afbeeldingen kun je ze heel klein houden. Dataverkeer mag geen reden zijn om summier te zijn en niets te laten zien. Je wilt toch dat mensen je programma gaan gebruiken, of in ieder geval uitproberen? Dan moet je ze lekker maken op de site, duidelijke uitleg, afbeeldingen erbij, prijs het aan. Nu halen veel bezoekers hun schouders op, omdat ze geen zin hebben om het eerst te downloaden en dan pas te zien wat het doet/hoe het eruit ziet. Zo werkt het natuurlijk niet. Helemaal niet als de concurrentie de potentiële klant wél lekker maakt. :)
2. Beide. MicroSE is mijn (nog niet geregistreerde) merknaam, waardoor MicroSE dus persoonlijk aan mij verbonden is. Het is geen b.v. / n.v. zoals bv Apple - Dit staat ook duidelijk uitgelegd op die pagina.
Bedrijfstechnisch gezien is het veel beter als je je website helemaal ontdoet van persoonlijke dingen, en die dan op een andere website plaatst. Een bedrijfswebsite is allereerst voor je bedrijf of product, voor de rest kan het een bezoeker niet schelen wat je overige hobbies zijn, daar kwamen ze niet voor. Je zou wel eventueel een link kunnen plaatsten naar een andere website waar je je persoonlijke spullen op plaatst, zodat mensen die geïnteresseerd zijn het wel kan bekijken, of een apart kopje op dezelfde website desnoods, als het maar niet door elkaar loopt. :)
3. De mensen die mij helpen worden netjes bedankt, ik vind dat niet meer dan normaal.
Het staat niet professioneel als je je ouders bedankt; dat impliceert een eventuele afhankelijkheid van je ouders, een nog niet volledig voltooide volwassenheid misschien (terwijl je toch al 25 bent). Dat is iig waar ik aan denk als ik het lees. Hou het liever algemeen, zoiets als: "Mijn dank gaat uit naar alle betatesters (eventueel namenlijstje), en alle mensen waar ik van hou". Dan lezen je ouders er wel in dat je van ze houdt, en het publiek leest dat je een dankbaar en liefhebbend persoon bent, wat weer een positief gevoel meegeeft over je product.
4. Dat is precies zoals in de software. Ik heb hier ook duidelijk een reden voor: iemand die Engels is en "Nederlands" niet begrijpt heeft er helemaal niets aan om de taal te veranderen. Diegene ziet "English" staan (de site detecteert dit dmv de standaard browser taal), waarvan hij weet dat het zijn taal is. Logisch denken doet de rest - Kijk maar bv eens naar een DVD/BluRay van Disney, die zet ook de namen van de menutalen in de taal.
Hij bedoelt het anders: als je zoekt naar een taaloptie als Engelsman en je ziet 'Nederlands' staan, dan begrijpt hij niet dat onder het uitklaplijstje een taaloptie te zien is. Voor een Engelsman staat er gewoon iets als 'Hatseflats', dat kan vanalles betekenen. Maar je hebt er een vlaggetje naast staan, dat is al goed qua 'interaction design'. Maar hij bedoelt dat het duidelijker zou zijn dat er 'English' zou staan, aangezien een Engelsman daarnaar op zoek is. Dus geef niet aan in welke taal de website nú is; voor een Nederlander was dat al logisch en een Engelsman snapt het woord 'Nederlands' niet. Geef aan in welke taal de website óók bekeken kan worden, in één oogopslag, dus niet verborgen achter een uitklaplijstje.
Over één oogopslag gesproken: persoonlijk zou ik een taaloptie bovenin zetten, omdat nu iemand de hele website door moet scrollen om bij de taaloptie te komen. Als ik op een Chinese site kom en ik zie zo 1-2-3 geen duidelijke taalselectie staan, dan klik ik weer weg. En 'onderin' valt bij mij niet onder 1-2-3. ;)
Veel mensen helpen ook met de verbetering van mijn software.
Hierbij dan mijn 'voer voor gedachten' om je naar een hoger niveau te helpen. :)

Door T.net user sanderev66, zaterdag 30 januari 2010 22:53

Bedrijfstechnisch gezien is het veel beter als je je website helemaal ontdoet van persoonlijke dingen, en die dan op een andere website plaatst. Een bedrijfswebsite is allereerst voor je bedrijf of product, voor de rest kan het een bezoeker niet schelen wat je overige hobbies zijn, daar kwamen ze niet voor.
Een bedrijfssite ja, maar MicroSE is nog steeds geen bedrijf. En als ik al mezelf bij de KvK ga inschrijven, zal dat op ZZP basis zijn, en dan wil ik juist dat bedrijven kennis met mij en mijn portfolio kunnen maken. Vroeger ging dit onder de vlaggen MicroSan en SanderEvers Producties, dit heb ik samengevoegd onder MicroSE. "MicroSE" is niet meer/minder dan een merknaam die ik aan mijn software (waar de site zelf ook bij hoort) hang. Neem nou bv dit Tweakblog, ik had het makkelijk Microse.tweakblogs.net kunnen noemen, maar dat deed ik niet. En waarom niet? Dit Tweakblog is geen deel van mijn software.
Het staat niet professioneel als je je ouders bedankt; dat impliceert een eventuele afhankelijkheid van je ouders, een nog niet volledig voltooide volwassenheid misschien (terwijl je toch al 25 bent).
Zucht, dat is niet wat ik ermee bedoelde. Maar ik denk dat ik het wel aanpas.
Hij bedoelt het anders: als je zoekt naar een taaloptie als Engelsman en je ziet 'Nederlands' staan, dan begrijpt hij niet dat onder het uitklaplijstje een taaloptie te zien is. Voor een Engelsman staat er gewoon iets als 'Hatseflats', dat kan vanalles betekenen. Maar je hebt er een vlaggetje naast staan, dat is al goed qua 'interaction design'. Maar hij bedoelt dat het duidelijker zou zijn dat er 'English' zou staan, aangezien een Engelsman daarnaar op zoek is. Dus geef niet aan in welke taal de website nú is; voor een Nederlander was dat al logisch en een Engelsman snapt het woord 'Nederlands' niet.
LEES MIJN REACTIE EENS GOED: Een Engelsman zal nooit zijn browser op"Nederlands" zetten en zal dus nooit als eerste de Nederlandse site zien. Hij zal English zien, waarvan hij weet dat het zijn taal is. Net zoals jij weet dat "Nederlands" jouw taal is. Daarbij zijn Engelsen (Britten) wel bekend met het landje wat aan de overkant van de Noordzee ligt.
Over één oogopslag gesproken: persoonlijk zou ik een taaloptie bovenin zetten, omdat nu iemand de hele website door moet scrollen om bij de taaloptie te komen. Als ik op een Chinese site kom en ik zie zo 1-2-3 geen duidelijke taalselectie staan, dan klik ik weer weg. En 'onderin' valt bij mij niet onder 1-2-3.
Oké misschien is de plaatsing niet optimaal, maar ja Design is niet mijn sterkste kant. Maar als je een DSi hebt, moet je eens in Opera (DSi) naar www.microse.nl surfen, daar zie je hoe het systeem heel duidelijk kan zijn.
Kun je dan niet beter een host zoeken die vele gigabytes aan dataverkeer toestaat? Zijn d'r genoeg, mijne kost all-in 28 euro per jaar voor 60GB/maand; dan kun je elke dag 2 gigabyte verstoken.
28 Euro / maand.. even denken, dat is 336 euro per jaar. Ik heb 8 programma's in mijn portfolio staan, deze moeten dan per stuk 42 euro per programma per jaar opbrengen. Dus dat zal betekenen dat ik 10-30 euro per licentie moet gaan vragen en dan zullen de weinige gebruikers die ik nu nog weet te bemachtigen ook gaan afhaken. En ja ik weet dat je dingen kan comprimeren, Connect is daar een goed voorbeeld van :+ Maar stel ik neem zo'n dure host, dan heb ik nog niet de vrijheid die mijn huidige host mij biedt. Ik heb volledige Cpanel toegang, kan iets van 20 email accounts maken (er is ook nog een catchall voor de rest), ftp, sftp, webbased uploaden, 10 MySQL / PostreSQL databases, en ongecontroleerde datagebruik, (Onbegrenst dus, zolang de Host niet in de problemen komt. Ik verstook 0.5-1.5 GB per maand).

[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 januari 2010 23:24]

Reageren is niet meer mogelijk